Swedish, English and Tagalog...

Från och med nu tänker jag skriva på olika språk. För att jag har många familjer och vänner som tittar på mitt blogg men de har ingen vad jag skriver. En vän använder Google Translate så hon kunde följa upp mitt blogg. Snackar om trogen vän! :).

From now on I will update my blog on differnt language I know, Tagalog and English. Since I have many families and friends don't any idea at all what I was writing. One friend uses Google Tranlate so she could hanged on to my blog. Talking about being loyal! :).



Svenskt uppslagsord
språk språket språk språken subst.

(människans) sätt att meddela sig (genom tal och skrift) (även utvidgat)

 

Engelsk översättning
language

 

Exempel
  • främmande språk---foreign languages
  • siffrorna talade sitt tydliga språk---the figures spoke for themselves

 

Sammansättningar/avledningar
  • bildspråk---pictorial language, imagery, metaphor
  • fackspråk---technical language, terminology, jargon
  • maktspråk---dictatorial language
  • språk|kunskap -en---knowledge of languages, linguistics
  • språk|bruk---language use, linguistic usage

Källa/Source:http://lexin2.nada.kth.se/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0