Smårasistiska i vardags livet eller bara ren bitterhet?!!

Efter jobbet i tisdags hälsade jag på eller rättare sagt handlade jag lite asiatisk varor hos en filipinsk tjej som oppnade en liten asiatisk/filipinsk livsmedel nära Hötorget. När jag var där kom en kvinna från livsmedelsverket pga en klagomal från en boende som bor ovanför deras affär. Grannen har till och med tog 20 bilder på olika tillfälligt. Enligt klagomålet var hantering av livsmedel och varor var fel och ohygginiskt. Jag pratade lite med filipinsk ägaren efter kvinnan hade gått och fick jag höra att det finns en gammal tant som klagar på allt sedan de oppnades.  Of course, gamlingarna som har ingen att göra på dagarna.De övervakar hela deras omgivning och klaga och anmäla alla som passar inte deras smak med och utan grund. De har säkert missat en heldel av deras liv när de var unga och friska och nu var det försent så det är bara hitta spänning i deras bitterhet. Vad mer ska jag säga? Inget förutom funderingar om mataffären var ICA eller COOP, kunde det vara så besvärligt? Var det inte pga av den smårasistiska bland svenskarna särskilt misnöjda pensonärer? Jag har läst en artikel på en tidning om profilering av SD-valjare och tyvärr den här gruppen är med. Som sagt, behöver jag säga mer?..I REST MY CASE!!!

http://www.acc.umu.se/~cm/maimai/








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0